Poland POL  

Amway partnerem merytorycznym II Polish BusinessWoman Congress w Warszawie

2014.10.10 - 

Amway partnerem merytorycznym II Polish BusinessWoman Congress w Warszawie

 

W dniach 3-4 października 2014 roku firma Amway – jako ekspert w dziedzinie przedsiębiorczości – była partnerem merytorycznym II Polish BusinessWoman Congress w Hotelu Gromada w Warszawie. Kongres to dwudniowe seminarium, podczas którego w jednym miejscu spotkało się ok. 1.600 przedsiębiorczych kobiet, żądnych wiedzy, kontaktów, szukających nowych możliwości biznesowych. Tegoroczny Kongres skupiał się wokół tematów przedsiębiorczości, transformacji i nowego podejścia do biznesu, równowagi naturalnej pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym. W panelach eksperckich i dyskusyjnych wystąpili międzynarodowi eksperci, którzy podzielili się wiedzą praktyczną oraz doświadczenia z zakresu przedsiębiorczości, działań brandingu, negocjacji, budowania zespołów pracowniczych, płynności finansowej, psychologii, zdrowego stylu życia, prawa oraz wizerunku kobiet w biznesie. Panie miały możliwość udziału w panelach eksperckich, targach produktów i usług dla biznesu (80 wystawców), pokazach mody, pozyskania i wymiany kontaktów biznesowych. Podczas Kongresu podkreślono wysoki poziomu przedsiębiorczości Polek na tle Unii Europejskiej i ich roli na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia na przykładach businesswoman polskich i z zagranicy. Uroczystego otwarcia II edycji Polish Businesswoman Congress dokonała Danuta Hübner, posłanka do Parlamentu Europejskiego VII i VIII kadencji oraz Inese Šuļžanoka, szef Łotewskiej Agencji Inwestycji i Rozwoju LIAA. Wśród grona gości specjalnych i prelegentów znaleźli się międzynarodowi eksperci i wielkie osobowości polskiej sceny biznesowej oraz coachingu m.in.: prof. Jacek Santorski, psycholog, psychoterapeuta, wydawca i przedsiębiorca, Mateusz Grzesiak, międzynarodowy trener rozwoju osobistego, psycholog, coach, dr Anna Czarczyńska, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju Akademia Leona Koźmińskiego, Katarzyna Jagiełło, Olga Kozierowska, Aneta Kręglicka, Agnieszka Kühl, Grażyna Piotrowska-Oliwa, Małgorzat Potocka.

Firma Amway aktywnie uczestniczyła w bloku tematycznym Przedsiębiorczość:

  • Prezentacja na podstawie Światowego Raportu Amway na temat Przedsiębiorczości kobiet w Polsce na tle 24 krajów świata,

dr Anna Czarczyńska, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju, Akademia Leona Koźmińskiego

  • Dream Team, czyli jak budować skuteczne zespoły pracownicze?

Anna Pietrzak, Dyrektor Naczelny Amway Polska, Litwa, Łotwa i Estonia

 

Światowy Raport o Przedsiębiorczości 2013

Wyniki Światowego Raportu AMWAY o Przedsiębiorczości 2013, opracowanego we współpracy z Uniwersytetem Technicznym w Monachium i GFK, pokazują że 67 proc. polskich kobiet ma pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości. Gotowość założenia własnej firmy wykazuje 33 proc. ankietowanych pań (średnia dla 24 krajów: 24 proc.). Największym stymulatorem przedsiębiorczości są fundusze publiczne oraz pożyczki dla tzw. start-upów (54 proc.), wsparcie rodziny i sieci społecznościowych (36 proc.), nierozbudowana biurokracja (34 proc.). Dla polskich kobiet najbardziej atrakcyjnymi powodami do spróbowania własnych sił w prowadzeniu biznesu są: niezależność od pracodawcy, bycie swoim własnym szefem (44 proc.), możliwość samorealizacji i wdrażania własnych pomysłów (41 proc.) oraz możliwość uzyskania dodatkowego dochodu (36 proc.). Kolejność ważności postrzegania motywatorów do podejmowania pracy na własny rachunek różni się pomiędzy poszczególnymi państwami, choć niezależność od pracodawcy i bycie swoim własnym szefem jest najważniejszym motywatorem prawie we wszystkich badanych krajach. Najważniejszymi czynnikami stymulującymi przedsiębiorczość według polskich kobiet są fundusze publiczne oraz pożyczki dla tzw. start-upów (54 proc.), wsparcie rodziny i sieci społecznościowych (36 proc.), nierozbudowana biurokracja (34 proc.). Najmniej istotne dla Polek są odpowiednio: mentoring, wsparcie organizacji biznesowych (9 proc.), i kultura dopuszczająca możliwość porażki (6 proc.). Badania pokazują, że fundusze publiczne i pożyczki dla tzw. start-upów są postrzegane jako szczególnie ważne przez kobiety w krajach o stosunkowo mniejszym nasyceniu kapitałem m.in.: Polska, Ukraina, Hiszpania, Portugalia, Grecja, ale też Niemcy. Tylko 26 proc. polskich kobiet wskazało edukację z zakresu przedsiębiorczości i nauczanie umiejętności przydatnych w biznesie jako istotne czynniki stymulowania przedsiębiorczości. Aspekt edukacyjny częściej podkreślany był przez kobiety w Australii, Danii, Grecji, Finlandii i Holandii.

Dr Anna Czarczyńska, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju, Akademia Leona Koźmińskiego, która prezentowała wyniki Światowego Raportu Amway o przedsiębiorczości, podkreśla, że kobiety posiadają ogromny niewykorzystany potencjał biznesowy, którego uruchomienie w dużej mierze zależy od uwarunkowań instytucjonalnych. Wykształcenie, kompetencje i niezłomną wiarę we własne idee poparte ciężką pracą kobiety w Polsce posiadają w nadmiarze. Brakuje natomiast wsparcia systemowego w zakresie kapitału początkowego, oraz narzędzi celowych ukierunkowanych na konkretne zadania wynikające z realizacji wielu ról społecznych jednocześnie. Biznes jest naturalnym elementem samorealizacji kobiet wykorzystujących swoje zdolności budowania relacji, wpływając jednocześnie na podniesienie poziomu wrażliwości społecznej w świecie zdominowanym przez pieniądz.

 

Promocja Amway

Amway został partnerem merytorycznym II Polish BusinessWoman Congress i był jednym z 80 wystawców. Stoisko Amway, na którym promowane były kosmetyki Artistry oraz suplementy diety Nutrilite zajęło II Miejsce w konkursie na najładniejsze stoisko! W nagrodę firma Amway otrzymała ½ strony na promocję w Magazynie BusinessWoman&Life. Na stoisku Panie mogły uzyskać od przedsiębiorców Amway porady z zakresu pielęgnacji, makijażu, suplementowania. Podczas wydarzenia wśród uczestników i gości rozdystrybuowane były Raporty Amway Europe o Przedsiębiorczości 2013, eksponowane były 3 roll-upy Amway jako eksperta w dziedzinie przedsiębiorczości i partnera merytorycznego wydarzenia (2 roll-up przy wejściu w holu, 1 roll-up na sali plenarnej podczas wystąpień przedstawicieli Amway). Logotyp Amway został umieszczony w materiałach promocyjnych II Polish BusinessWoman Congress m.in.: na stronie organizatora, na plakatach, w zaproszeniach.

Dodaj komentarz

The e-mail address will not be published
* Mandatory field

© 2011 Amway Europe. All rights reserved. | www.amway-europe.com | Privacy Policy | Cookie Policy
Connexia